Bienvenido! Este blog ya no se actualiza. La razón es que me he mudado a un servidor propio y he montado un nuevo blog en WordPress.
Visítame en el nuevo Children at your feet.

4.7.05

a hard day's night

Uff, masses coses per explicar... Si de cas comencem per les oficials. La presentació cada cop s'apropa més, i els plans que feia divendres passat han canviat... a millor. Continuem amb els títols de cançons (es nota que m'agraden els Beatles?), i és que aquesta nit ha estat llarga...

Ahir a la tarda el nen em va ajudar amb la presentació, i després vam anar al cine i a sopar. Quan vaig tornar a casa em vaig posar a fer els canvis a la memòria del projecte (ja ho havia dit, sóc procrastinadora :P). Després (ja estem a la matinada, no recordo l'hora però devien ser la 1 o les 2, com a mínim!) el vaig passar a PDF i vaig començar a imprimir-lo. Havia comprat un parell de cartutxos de tinta (un de negre i un de color), perquè segons l'indicador de la impressora, el negre estava a 1/3 i el de color estava gairebé acabant-se.

Ho vaig imprimir de poques pàgines en poques pàgines, perquè així anava comprovant que tot s'imprimís bé (més que res per vigilar quan s'acabava el cartutx de color)... I el primer problema que em vaig trobar és que algunes pàgines amb gràfics fets amb Visio sortien malament, amb les lletres desplaçades (una cosa raríssima!). Si no s'hagués vist gaire passava, però és que quedava fatal, les lletres dels gràfics enmig del text, inacceptable. Vaig veure que el problema no estava en la impressió, sino en el PDF. No sé per què, en passar-ho a PDF feia aquestes coses rares... Més increïble és que encara q l'origen dels gràfics era Visio, al document de Word representava que eren imatges, no documents de Visio! Vull dir que quan feies doble clic et sortia la pàgina de configuració d'imatge (tamany, posició, etc.), no l'editor de Visio!

Vaig provar de tot, vaig remoure les opcions de l'Acrobat, però no hi va haver manera. Direu, "doncs imprimeix-la des del Word!", i sí, és el que vaig fer, però igualment necessitava un PDF vàlid, ja que amb la memòria s'ha d'entregar un CD amb el PDF.

La impressió de les tres còpies també va costar bastant, més que res en temps. És que són 124 fulls de res, la meva memòria, i tenint en compte que són 3 còpies i que alguns fulls els vaig haver de tornar a imprimir... A més, abans de passar-me a imprimir des del Word, vaig descobrir més errors d'impressió... que sí eren deguts a la impressora. No sé per què, però a partir d'un moment va començar a imprimir les cometes, els guions, els apòstrofs i alguns símbols més, com a quadrets (el quadret típic de quan no tens el tipus de lletra). Des del Word, en canvi, s'imprimien bé, i entre això i el Visio, doncs vaig canviar de document. Al final el cartutx de color continua al mateix nivell mínim, no vaig haver de canviar-lo, i el negre (que sí vaig canviar), està aproximadament a 2/3. Tenint en compte que vaig imprimir uns 400 fulls, i posant que hagués gastat un cartutx complet de negre (que val 20€), cada full (indiferent si és a color o en negre) m'ha costat 5 cèntims, quina diferència amb els 5€ que hauria hagut de pagar al CPET per cada còpia a color! Sort que tinc una bona impressora (HP5652, abans teníem una Canon dolentíssima!)

Al final per el problema del PDF vaig fer un apanyo. Per convertir definitivament els gràfics de Visio en imatges normals, vaig fer captures de pantalla de tots els gràfics i vaig inserir les imatges resultants (guardades en *.bmp) en el Word, enlloc dels gràfics. D'aquesta manera per fi van ser imatges de veritat.

A tot això, ja eren... les 7 o les 8 del matí!! Sí, amigos (com diria el Cimas :P): no he dormit en tota la nit.

Després d'enllestir-ho tot (gravar el CD per dur el PDF, repassar les còpies i empaquetar-les perquè no es fessin malbé, etc.) he anat cap al Campus Nord. Primer de tot he anat al CPET, i allà m'han donat una bona notícia: en un parell de dies ho tindran (bé, les enquadernacions, el CD diuen que segurament trigarà més, però no corre pressa, fins la presentació no l'he d'entregar)!! Seguidament, cap al B3 (l'edifici de Telecos), a matricular-me del projecte. A la noia li ha costat bastant, no sé per què ha trigat tant. Li he remarcat que l'havia fet a empresa i a l'estranger i voilà! Preu final: 155€!

Abans de pagar, i ja que estava allà, vaig anar al primer pis a fer la reserva d'aula. Allà m'ha atès un tio que semblava sortit d'una espanyolada. Per començar, m'ha tret els papers que duia a la mà (el de la matrícula i el de conformitat de lectura) i m'ha dit que no els havia vist mai. Li he dit que volia reservar aula per presentar el PFC, m'ha preguntat que quina aula volia reservar i jo "la de presentacions, no?" (que és on es fan les lectures de projectes!), ha tret una agenda i m'ha preguntat quin dia, jo li he dit que el 21 de Juliol, si era possible, a la tarda. Busca a l'agenda i troba una pàgina amb un 21 (de Juliol? D'aquest any?), en blanc (és a dir, disponible :D). Quan em pregunta l'hora, li dic que presentaré a les 17h, per tant vull reservar de 16h a 18h. Em mira, mira l'agenda, mira el sostre... 3 minuts després em diu "reservaràs un altre dia per fer una presentació de prova?", jo contesto que no... Em mira, mira l'agenda, mira el sostre... 3 minuts més tard, diu "aleshores, el 21 de 16:30h a 17:30h, no?". Eing? Li dic que mitja hora abans em sembla poc per preparar-ho tot, i diu "ah, sí perdona, m'he equivocat... de 16h a 18h". Ara ens entenem... No sap ni què ha de posar a l'agenda, marca les hores i es va fixant en una altra reserva que hi ha a la pàgina del costat per anar copiant els items: nom, motiu de la reserva (lectura de PFC), nom del ponent, telèfon... El millor de tot és que quan estava omplint això, sense tenirne ni idea, crida un altre tio (que semblava tan perdut com ell) per dir-li "veus? Ara poses això aquí, i això..." Però a qui vol ensenyar!!

Quan acaba, em dona un full per fer la reserva oficial, que l'ha de signar el meu ponent. M'explica què he de posar a cada espai (no calia, sé llegir), i ell mateix posa la data: 21/07/06. Com? Sí, no sap ni en quin any vivim. A veure, que a tots ens ha passat que els primers mesos de l'any ens equivoquem i en posar la data escrivim l'any anterior, però això de que a meitat de l'any posis el següent no ho havia vist mai! Mentrestant, arriba una altra tia que li diu que si vol el relleva. Em dona la impressió de que la que normalment porta això de les reserves és ella, i que ell està a l'oficina fent un altre tipus de feina, però ella devia estar esmorçant i per això m'ha atès ell.

Surto d'allà i me'n vaig cap a La Caixa a pagar la matrícula. Hi ha una sucursal a La CUP, el centre comercial del campus. Només entrar a La CUP (són 3 minuts o menys caminant des del B3) em truquen d'un número estrany, d'aquests de centraleta amb moltes xifres. Contesto, i em diuen "Cristina? Sí, mira, et truco del B3, que acabes de venir a reservar aula... És que el 21 l'aula no està disponible... Ha de ser aquest dia o ho pots canviar?" El que jo deia, no sé de quin any, mes o aula era l'agenda, i no anava desencaminada quan pensava que era ella la que hi entenia. Li dic que si el 20 està lliure i em diu que sí, així que quedem que el 20 a la mateixa hora. Ara queda confirmar amb els professors si els va bé (el Temible segur, va ser ell qui va proposar el 19-20-21; el ponent també, vaig parlar-hi dijous i li anaven bé els 3 dies; el que em podria fallar era el president, que fa un mes que no en sé res).

Finalment he pagat la matrícula i he tornat a casa... A dormir (sort que no feia gaire calor). M'he llevat a les 18h i he escrit 3 mails, un a cada membre del tribunal, per informar-los la nova data (i confirmar si els hi va bé) i de que dimecres els hi donaré la memòria. No sé què pensarà el Temible, perquè aquest matí m'havia respost a un mail que vaig enviar la setmana passada informant de que avui reservaria aula pel 21, i ara li canvio la data... Que es foti. L'únic que m'ha contestat, de moment, és el president, i diu que el 20 li va bé, així que jo crec que la cosa està bastant encaminada!!

Ara sí, actualitzem marcadors:

only 15 days 18 hours 49 minutes to present my thesis!!

Etiquetes de comentaris: ,

Digues la teva!

Inici