Bienvenido! Este blog ya no se actualiza. La razón es que me he mudado a un servidor propio y he montado un nuevo blog en WordPress.
Visítame en el nuevo Children at your feet.

29.5.05

iPod & everything else powered!!

iPod Photo
Avís: post monotemàtic (com els meus regals :P)

Per començar el dia, quan encara estava dormint, el nen em va enviar un missatge per felicitar-me. Em va fer molta gràcia perquè em felicitava pels meus 23+1!!

Al matí vaig quedar amb la Noelia... Aquí comença el monotema: em va regalar el dock connector per la iPod. El primer que vaig fer quan vaig arribar a casa va ser provar-ho, les fotos a la tele es veuen mooolt bé!!

Al migdia vaig quedar per dinar amb el nen. En teoria els divendres fa horari intensiu, però com sempre a la consultoria, una cosa és la teoria i una altra, la realitat. Però bé, va poder fer una excepció. En principi, havíem d'anar a dinar i després ell anava a comprar-me el regal (pobre, no té temps per res), de fet aquesta era l'excusa per marxar "d'hora" de la feina. Però es veu que s'havia pogut escapar algun dia aquesta setmana per comprar-ho, perquè ja m'ho va donar al migdia... Era un "traveler kit" per la iPod, amb moltes cosetes: cables retràctils USB i Firewire, auriculars retràctils, adaptador pel k7 del cotxe (sí, això ja comença a ser una mica obsolet, però igualment em fa il·lusió, sempre n'he volgut tenir un :P), carregador pel cotxe, i un splitter per poder enxufar-hi 2 auriculars. Però mentre baixàvem per Rambla Catalunya, em va donar un altre regal: el camera connector!! Això serveix per descarregar les fotos de la càmera digital en la iPod, així ja no ens haurem d'emportar cap portàtil quan anem de viatge, perquè tindrem 30gb (bé, 60gb si comptem la meva i la del nen :P) de disc dur!!

[el post continua, eh? exploters? com la majoria dels meus posts :S]
Vam dinar en el VIP's, i després vam fer el cafè, com no, al Starbucks!! Un frapuccino de caramel boníssim!! (haurem de dir que sempre ens el faci la mateixa noia, perquè l'última vegada que hi havíem anat, el dilluns, el tio que ens ho va preparar es va equivocar i li va posar la nata i el caramel al frapuccino d'expresso del nen, i al meu, res :@). Vam estar fullejant el catàleg de la botiga on havia comprat els regals, K-tuin. Aquesta botiga està especialitzada en productes Apple, i té una pàgina especial dedicada a iPods i accessoris, és el paradís friki!! Doncs bé, mirant el catàleg, ens queia la baba amb l'iBook, el PowerBook, l'iMac, el Mac mini... La iPod ha estat l'entrada al món Apple, però cada vegada ens agrada més aquest món d'ordinadors que no es pengen i que tenen un disseny, tant exterior (físic) com interior (de software) que és una passada de guapo!!

Quan vaig arribar a casa em vaig posar el mode friki ON, és que tenia tantes coses per provar... El primer va ser el camera connector. No tenia clar que funcionés amb la meva petiteta, perquè a la llista de compatibilitat d'Apple no hi surt, i no havia trobat gaire informació a Internet, però funciona de meravella!! En importar les fotos, per veure-les a la iPod te les posa com en un album a part (de nom Rodet 1, Rodet 2, etc. com si fos analògic!!), però també et fa una còpia en alta resolució, i et permet esborrar (si vols) les fotos de la càmera. És ideal!! A més, és molt petitet, així que ho puc portar dins de la funda de la càmera i tot.

La mala notícia és que el cable Firewire (que a tots dos, frikis que som, ens feia gràcia provar, perquè ens va timar una mica que amb la iPod només vingués el cable USB) és de 6 pins, i el port Firewire del meu portàtil és de 4 pins. Jo no tenia ni idea d'aquesta dualitat dels ports Firewire, i clar, vaig treure el cable, vaig buscar en el portàtil un port que s'assemblés a allò, i en no trobar-ho, vaig dir "Ostres!! Ara resulta que no té Firewire!!". Però tinc un port petitet marcat com 1394, i vaig recordar que això era el mateix que Firewire... Internet, com sempre, em va donar la solució. El cable que jo tinc és com el d'abaix, i el port del portàtil s'assembla més al de dalt. Es veu que aquests dos pins de diferència entre una i altra versió són l'alimentació, per tant, encara que trobés algun tipus d'adaptador de 4 a 6 pins, el cable no em serviria per carregar la bateria, ja que el portàtil no està donant alimentació :(

Després, juntament amb el nen (parlant pel messenger), vam estar mirant les demos en quicktime de les features del nou sistema operatiu d'Apple, el Tiger: com mooola!! El nen està massa embelessat, ara vol comprar-se un iBook!! Jo el que sé, és que probablement el proper ordinador que em compri sigui un Mac (no sé quin).

A la nit el nen i jo vam anar a sopar al Pizza Marzano de Plaça Catalunya. Jo no hi havia anat mai, però havia anat un parell de vegades al de Sagrada Família, i m'havia agradat molt!! Va estar molt bé, encara que vaig abandonar la meva pizza preferida (la Carbonara!!) per la de Peres amb Gorgonzola... Li vaig ensenyar el funcionament del camera connector, i li va agradar molt, també.

En definitiva, el meu dia va ser mooolt especial, ho vaig passar molt bé, va sortir la meva vena més friki (ho dic tant pel post del matí com pels regals :P)... Porto 2 aniversaris gairebé perfectes!!

Dissabte, tot navegant per Internet, vaig trobar un concurs bastant curiós. Es tracta de situar iPods a la història. Són fotomontatges, és clar, però n'hi ha que estan molt bé (també n'hi ha de patilleros, fets amb el paint en 2 minuts :S). Poso aquí uns quants dels que més m'han agradat, alguns per la seva qualitat, altres per l'originalitat. El primer és hil·larant (per veure l'explicació, cliqueu a la foto per veure-la en gran)!!
Eye PodiMagine there's no iPodWTC Trump projectLeaning tower of Podsa
També vaig trobar, en un fòrum dedicat a iPods que visito bastant (me'l va descobrir el nen, però ara ja no té temps ni per passar-s'hi :( ), un invent que estaria prou bé, encara que penso que potser es podria solucionar amb una simple firmware per la iPod photo, no?
iVideo
Ja havia avisat de la temàtica del post, no? Si heu arribat fins aquí és que sou uns frikis!!

Etiquetes de comentaris: , ,

Digues la teva!

Inici