Bienvenido! Este blog ya no se actualiza. La razón es que me he mudado a un servidor propio y he montado un nuevo blog en WordPress.
Visítame en el nuevo Children at your feet.

7.5.05

updating my life

Hola!! He estat bastant ocupada aquestes últimes setmanes. Per fi he acabat d'escriure la memòria del meu projecte final de carrera. Des de que vaig tornar d'Aachen, al Setembre, l'havia tocat bastant poquet. De fet només em quedava escriure la introducció (un exercici bàsicament de copy-paste), les conclusions, i donar una repassada a tot en general, però sempre em guanyava la mandra i ho deixava "per l'endemà" (i l'endemà es convertia en demà passat, etc.). Sí, sóc una procrastinadora (no sé si existeix aquesta paraula en català...). No ho puc evitar, i mira que ho intento!

Però per fi, fa un parell de setmanes vaig posar-m'hi de debó, perquè vaig pensar que si no, no em donaria temps a presentar abans de l'estiu i a veure, quedaria moooolt lleig presentar al Setembre, representaria que he trigat un any i mig a fer aquesta merda de projecte!! Bé, potser hauria d'explicar una mica de què va... Jo estava al departament d'electrònica dels laboratoris de recerca de la Philips d'Aachen, en un grup que es dedicava a investigar noves formes d'il·luminació. El meu projecte en principi tractava de generar llum blanca a partir de la mescla de LEDs de diferents colors (els primaris: vermell, verd, blau i àmbar), però al final ho vam estendre a la generació de qualsevol color, per tant el que jo vaig implementar és un sistema que permetia a l'usuari controlar la lluminositat i color d'un prototipus de làmpara fet amb 64 LEDs. S'ha entès?

Ara estic lliberada del tot, perquè a part d'acabar el report (li vaig enviar diumenge passat al meu supervisor de Philips), també he deixat de treballar. M'explico. Una de les raons per les quals no havia acabat el report (a part de la meva vagància innata) és que a l'Octubre vaig començar a "treballar" a Sony. Em va sorgir l'oportunitat de treballar com a becària al departament de Disseny de Sony a Viladecavalls, i donat que les ofertes de feina en el camp de les telecomunicacions (com a minim pels nous llicenciats) són escasses i limitades al món de la consultoria (ja en parlaré en un altre post, però resumint, aquest món NO és per mi), vaig pensar que era una bona manera de a) guanyar experiència; b) treballar en una altra empresa de prestigi (ja en tinc dues al currículum, Philips i Sony!!); i c) guanyar diners. Per poder fer el conveni amb l'empresa, has de ser estudiant, i si presentava el projecte, ja deixava de ser estudiant i em convertia en titulada, i per això ho vaig deixar. Però hi ha un nombre màxim d'hores de conveni, i jo ja l'he cobert, així que ara estic oficialment ociosa :D. Durant aquests 6 mesos he après coses (sobretot Visual Basic, no en tenia ni idea i ara puc dir que en sé bastant) i he conegut gent bastant maca. Els companys em van fer un regal de comiat: un rellotge.

Estic molt contenta perquè la setmana que ve tornem a Aachen amb el nen. Pot semblar una tonteria perquè al cap i a la fi, Aachen no és una ciutat coneguda arreu del mon, no és típicament turística, però per nosaltres és molt important. Allà vaig viure els meus 6 primers mesos d'independència dels pares (espero poder continuar la meva independència en un futur no gaire llunyà, però tenint en compte com estan els pisos ho veig difícil...) i vaig conèixer el nen, vaig haver de superar una mica la meva timidesa perquè estava rodejada de persones fins aleshores desconegudes per mi, tot era nou però al final tot era conegut, proper, familiar... meu. En fi, que Aachen és una ciutat molt especial i tinc moltes ganes de tornar-hi. No hi haurà la mateixa gent (la majoria hem tornat) però n'hi ha alguns que continuen allà i també tindrem l'oportunitat de conèixer les noves generacions. Aprofitant que hi torno (al nen li han donat 2 dies de festa, així que hi anem el 13 i tornem el 17), he quedat amb el meu supervisor per parlar personalment del report i la presentació en powerpoint que he de fer. Allà també és festa el dilluns 16, així que he quedat el 17 al matí.

L'any passat, poc abans de marxar, una amiga em va regalar una llibreta perquè la fes servir com a diari. Em va agradar molt el regal perquè m'encanta recordar les dates importants de la meva vida (sovint em pregunto "Què feia jo fa un any?"). De vegades he intentat portar un diari però em costa. Em costa perquè m'agrada explicar tot de detalls, i això porta temps. En aquest cas, vaig aconseguir dur-lo al dia fins a setmana santa (és a dir, un parell de mesos). Després m'era impossible, però continuava apuntant els detalls del dia (sense redactar, però com a mínim els anotava). A més, cada dilluns bombardejava els meus amics amb una crònica del cap de setmana (festa, festa i més festa, bàsicament). Podríem dir que tinc una radiografia bastant completa de la meva estada a Aachen. És per això que aprofitant les eines que dónen els blogs, vaig decidir fa un parell de mesos obrir-ne un per passar a net el meu diari. Aleshores només hi vaig publicar un parell d'entrades, per veure com quedava, però espero poder anar-lo actualitzant ara que tinc més temps. Així que he decidit sortir de l'armari de l'anonimat i posar-hi un enllaç des d'aquest blog. Ja ho sabeu, Living in Aachen is great!! Per si els vostres coneixements d'alemany no arriben al meu nivell (ja us dic jo ara el meu nivell: zero), welt vol dir món ;)

He afegit més enllaços, en aquest cas són tres blogs de la mateixa persona. La Laia és una amiga meva, fa poc totes dues vam saber que l'altra tenia blog (és que jo de moment no ho he dit a ningú, la timidesa em guanya...), i em va fer molta il·lusió (no sóc l'única friki!!). Ara ens veiem poquet, però és que està a 600km (a Madrid)!! Un petó Laieta!!

Un parell d'apunts frikis:
  • En quant a les fotos, he abandonat Hello (bastant rollo) i m'he passat a Flickr. És una passada!! Fa temps que hi estic registrada, però com que l'ample de banda mensual era limitadet (10Mb), no donava per molt. Però ara l'han pujat (20Mb), i a més, com per veure les fotos a l'ordinador no cal que tinguin 4Mpx, he decidit reduir-les perquè m'hi càpiguen més. També he posat el Daily Zeitgeist, que ho vaig veure a la web de la betty i em va agradar molt la idea.
  • Ara m'he ficat a traductora!! Fa un temps vaig descobrir una nova extensió del Firefox, CountdownClock Extension, que indica a la barra d'estat el temps que falta per a una data determinada (qui em conegui sabrà que m'encanta comptar els dies que faltan per les coses :D). Vaig veure que l'autor tenia un formulari a la seva web per traduir l'extensió a altres idiomes, i com que vaig veure el català entre ells, m'hi vaig animar a fer les traduccions catalana i castellana. I mira que jo continuo amb el meu Firefox guiri!!
Dimarts va ser l'aniversari del nen, ja té 25 anys!! A la feina van tenir la decència de deixar-lo marxar d'horeta (no sé si ho havia dit, però el nen treballa... en una consultoria!!), així que vam poder quedar. Li vaig donar els meus regals (el gros ja li havia fet: els bitllets d'Aachen!!), una samarreta i unes entrades per anar a veure Star Wars: Episodio III. Però jo també vaig tenir regal!! Com que no havíem celebrat Sant Jordi, vam anar a l'Fnac a que em comprés un llibre. L'escollit va ser Un milagro en Equilibrio, de la Lucia Etxebarria (n'he llegit un parell de llibres i m'han agradat bastant), que va guanyar el Planeta. Encara no l'he començat, estic acabant Àngels i Dimonis, de Dan Brown, l'autor d'El Código Da Vinci (tots dos llibres són igual... de dolents!!)

Avui anem a celebrar l'aniversari amb els seus amics, soparem en un restaurant de Mataró. L'any passat ho vam celebrar el mateix dia, amb una Tortilla Party al Caliu d'en Pep (la casa d'un dels estudiants a Aachen, lloc de reunió habitual perquè era la més gran de totes). I què fèiem avui fa un any? (veieu com m'agrada fer-me aquesta pregunta? :P) Un sopar a casa meva (inaugurant el Caliu de la Cristina, casa meva seria el lloc de reunió quan en Josep va marxar), celebrant (snif) que al dia següent el nen tornava a casa... Demà en principi seria un dia trist per ell, fa un any que la seva vida no està lligada a Aachen (bé, va venir a veure'm unes quantes vegades, però no era el mateix), però quedarà menys d'una setmaneta per tornar-hi!!

Etiquetes de comentaris: , , , ,

Digues la teva!

Inici