Bienvenido! Este blog ya no se actualiza. La razón es que me he mudado a un servidor propio y he montado un nuevo blog en WordPress.
Visítame en el nuevo Children at your feet.

11.6.06

costa brava

El Bloglines continua cridant-me perquè llegeixi els 482 posts pendents (no hi ha manera de baixar la xifra :S) però ja n'hi ha prou de lectura, ara toca escriure una mica. Així que allà va la crònica de 4 dies a la Costa Brava.

Divendres 02.06.06
Ca l'AliuVam arribar a Ca l'Aliu cap a les 12h, i tot i que quan vam fer la reserva per telèfon ens van preguntar quina habitació volíem i ens va donar la número 3, la senyora de la casa ens va ensenyar un parell perquè decidíssim. Però ens vam enamorar del lavabo de la primera, i ens la vam quedar. És la C (no surt a la web :S). Tota la casa és molt maca, té un pati on vam poder esmorçar tots els dies i a més la nostra habitació estava una mica retirada de la resta. Les fotos de la casa i la nostra habitació les vaig fer diumenge, estan a Flickr amb el tag Ca l'Aliu.

Carrer de la RocaDesprés de deixar les coses a l'habitació, vam sortir a donar una volta pel poble. Peratallada és molt maco, tot el centre és peatonal (només hi entren els cotxes dels veïns), amb sól de pedra. Passejant pels voltants sentíem olor a fum, vam suposar que era algun pagès cremant herbes però potser no era el millor dia per cremar res (feia mooolt de vent)... després vam veure cotxes de guàrdies forestals, així que sí que devia ser un petit incendi... però res greu, pel que sembla.

Vam dinar allà, i després vam anar a Pals. El poble està bastant separat de la costa, primer vam anar a les platges però eren això, platges. No hi havia ni passeig marítim, ni cap altra forma de vida sense banyador. Després vam anar cap al poble, que també és molt maco, tipus Peratallada amb carrers empedrats.
Pals
El més curiós de Pals és la Vending Machine que tenen... a l'esglèsia! Venen ciris, és clar.

El següent destí va ser Torroella de Montgrí, on vam entrar a una botiga de joguines... a fotografiar un Lego. Finalment vam anar a Palau Sator, vam donar un volt pel poble i en Salva va trucar a en Xevi, amb qui havíem de quedar per l'endemà per anar a la platja, i en saber que estàvem a Palau Sator (en Xavi es coneix molt bé la zona perquè els seus pares tenien un apartament a Calella) ens va recomanar un restaurant, el Racó de l'Era. Però no teníem gaire gana, així que vam tornar a Peratallada on al migdia havíem vist una pizzeria.

Vam arribar-hi cap a les 21:15h, i ens van dir que ho tenien ple, i que fins a les 22:15h res. Vam demanar que ens apuntessin i vam anar a la nostra habitació a veure un capítol de House. El sopar va estar bastant bé, sobretot un carpaccio de tonyina amb guacamole... boníssim!!

Dissabte 03.06.06
Després d'esmorzar (molt bo, per cert) vam anar al poble a veure si podiem comprar un diari... Ni a en Salva ni a mi ens agrada gaire la platja, havíem de tenir alguna cosa amb què entretenir-nos! Però a Peratallada no hi havia cap papereria, així que vam haver d'esperar fins arribar a Calella. Allà en Salva va agafar El Mundo Deportivo, i jo hagués agafat un llibre de Sudokus (els meus me'ls havia deixat a Barcelona) si no fos perquè no tenia llapis. Al final vaig acabar agafant... El Jueves! És la primera vegada que me'l compro, però entre això, un diari (que amb el pringue de la sorra, l'aigua, la crema i la tinta del propi diari... quin fàstic! He dit que odio la platja?) o una revista piji, doncs preferia El Jueves.

Vam arribar a la platja cap a les 12:20h. La pitjor hora per prendre el sol, més considerant que era el nostre primer (i últim? :P) dia de platja i que som bastant blanquets. Però jo (crec que per primera vegada en la meva vida) vaig ser conscient del perill i em vaig posar crema... diverses vegades. Així que els danys només van arribar a la marca de la part de darrere del biquini a l'esquena (molt poquet, a la nit em feia mal però al dia següent ja no), i no van afectar les cames :)
Més platja
Una hora més tard van arribar en Xevi i en Christian, i després de les salutacions de rigor en Salva i jo vam còrrer cap a l'aigua, ja no aguantàvem més sota el sol! L'aigua estava congelada, però un cop dins t'aclimataves i s'hi estava molt bé (en Salva em sembla que no opina el mateix... és que jo sóc animal d'aigua!). Després d'una estona vam sortir perquè hi havia una medusa!! Els hi tinc pànic (bàsicament per això no m'agrada la platja: a la sorra m'agobio amb la calor, i a l'aigua m'agobio amb els possibles bitxos que em pugui trobar), però era la primera vegada que veia una medusa en directe.

Després va arribar en Dani (venia amb la moto) i molt més tard (cap a les 14h), les pijis. Les pijis són 4 ties (una va estudiar amb en Xevi i les altres són amigues d'ella, crec) mooolt pijas (osea).
Los 4
A les 14:50h es va acabar el meu martiri (després de la primera medusa en van treure d'altres, jo no em vaig tornar a banyar) i vam anar cap a Llofriu, on en Xevi havia reservat taula per les 15:30h. Vam menjar una paella (en Dani va ser la nota discordant amb una fideuà), estava bastant bona. L'espectacle el va donar en Xevi, que es va beure mitja ampolla de vi (sort que ell no conduïa). Una perla: en Christian i ell parlaven sobre la feina, a l'oficina d'en Xevi hi havia entrat una noia nova i a ell li havia tocat presentar-la a tothom.
- [Christian] I què tal, la nova?
- [Xevi] Bé, normal... Una pija, vés.
En Christian, en Salva i jo ens vam mirar estupefactes, però en Xevi no es va adonar del que acabava de dir... i les pijis tampoc.

Vam acabar de dinar a les 17h, les pijis i en Dani van marxar (ell cap a Mataró, elles cap a la platja), i com que en Xevi volia anar a una botiga de Girona, hi vam anar tots quatre (en Xevi, en Christian, en Salva i jo). Girona estava plena de paradetes, però vam anar directes a la botiga que buscava en Xevi. Allà hi havia roba bastant maca, però caríssima!! En Xevi va sortir d'allà amb una samarreta de 50€ (tot i que també se'n va emprovar una de 150€ :S), i en Christian amb una de 84€. Després, ells van baixar cap a Mataró i nosaltres vam donar un volt per Girona. Ens vam trobar amb la germana del Joan (un aachenià... que encara està allà!), la Isabel, a qui vam conèixer quan va visitar el seu germà a Aachen, el món és mooolt petit! (bé, la Isabel i els seus pares viuen a Girona, no és tan estrany trobar-nos-la allà :P)

Vam tornar a casa a donar-nos una dutxa i vam sopar al Racó de l'Era, el restaurant que ens havia recomanat en Xevi a Palau Sator. Després vam anar a un bar de Peratallada on havíem vist que feien caipirinhes, les caipirinhes a la Peratallada de les que parlava ahir: gel picat, trossos de llima i molt de rom... Per què posar-hi sucre? :P Jo no em vaig poder acabar la meva.

Diumenge 04.06.06
Vam fer una petita parada a Ullastret, un poble molt petit, i després vam anar cap a L'Escala.
El cim La costa
Vam dinar a una trattoria i després vam menjar uns gelats boníssims! Era la primera vegada que tastava el gelat de poma i... li hauré de dir a ma mare que aprengui a fer-ne, perquè era deliciós!

L'últim destí del dia abans de tornar cap a la casa va ser Begur. Estàvem fets pols, entre el cansament i la calor, i vam passar la resta de la tarda a la nostra habitació, mirant capítols de House.
Begur
Després d'un parell de capítols vam sortir al pati a prendre la fresca, però poc després va arribar un grupet de gent que se'ns van asseure al costat i parlaven molt alt, així que vam sortir a donar un volt pel poble. No vam sopar, perquè estàvem molt plens del dinar, però vam anar a prendre alguna cosa al bar de les caipirinhes a la Peratallada... van trigar moltíssim a atendre'ns!! Després vam veure un altre capítol de House, i a dormir!

Dilluns 05.06.06
Volíem comprar embotits a una botiga del poble, però estava tancada (jo tenia entès que la Segona Pasqua era una festa autonòmica, però en Christian em va dir que no, que era festa local a molts llocs però no a tota Catalunya). Al final vam parar a Calonge, on els pares d'en Salva tenien una casa, a comprar embotits on sempre en compraven els seus pares. Vaig comprar una botifarra dolça, que no havia tastat mai (és com la botifarra normal, però amb sucre enlloc de sal), i vam veure el rètol del ciber del que parlava l'altre dia.

Vam dinar a Platja d'Aro, en un lloc (Friends) que ens havien recomanat els pares d'en Salva (hi havien anat a sopar dissabte), amb una decoració una mica kitsch i uns cambrers que no parlaven gaire castellà ni català (eren holandesos), però el menjar estava bastant bé. També a Platja d'Aro vam visitar la secció de joguines d'uns magatzems, on hi havia Legos de Star Wars (però no la X-Wing que volia en Salva)... i un cap parlant de Darth Vader (només feia la respiració típica del Vader... molaria el I am your father!).

Després de dinar vam tornar cap a casa per evitar problemes a la carretera. I vam fer bé, perquè vam trigar només una horeta, a les 17h estàvem a casa.

-----------------------

Les fotos estan amb el tag Costa Brava, o per dies, les de divendres, dissabte, diumenge i dilluns.

Etiquetes de comentaris:

Digues la teva!

Inici