Bienvenido! Este blog ya no se actualiza. La razón es que me he mudado a un servidor propio y he montado un nuevo blog en WordPress.
Visítame en el nuevo Children at your feet.

28.11.05

what if?

I si canvio de feina? Doncs no ho sé.

La germana d'una amiga meva, que també ha fet Telecos, treballa en una petita consultora (no, si al final resultarà que aquesta és l'única sortida decent per un enginyer de Telecos :S), i fa uns mesos li vaig donar el CV per què el donés a la seva empresa. Ara estan fent un procés de selecció i divendres vaig anar a fer la primera entrevista. De fet, hi havia d'anar divendres de la setmana passada, però no em trobava gaire bé i ho vaig deixar per un altre dia...

Abans d'anar-hi vaig parlar amb la Cris (la germana de la meva amiga, la Silvia) a veure què m'explicava. Abans quan parlava amb ella o amb la Silvia m'explicava que hi estava bé, allà, que no era una consultora típica, que en ser una empresa tan petita el funcionament és diferent a les grans consultores, etc. Ara no m'ho va pintar tan bé. Suposo que també va exagerar els aspectes negatius perquè imagino que li sabria greu que deixés la feina que tinc ara per això i que després no em convencés. Coses negatives (a grosso modo):
  • Està lluny, com a una hora i 10 minuts de casa. Això implica quedar-se a dinar allà. Segons em va dir la Cris, normalment mengen de carmanyola. No m'agrada gens menjar de carmanyola, i menys fer-ho contínuament. I pel que vaig veure aquest divendres, per la zona no hi ha gaires restaurants, així que sembla l'única opció. Vale, és una tonteria, però on estic ara puc venir a dinar a casa cada dia (aka menjar be, aka estalviar pasta).
  • Hi ha 2 seccions, en una es dediquen a dissenyar i desenvolupar projectes (consultoria pròpiament dita), i en l'altra a optimitzar factures telefòniques d'empreses. La Cris està en aquesta última, espera que properament la canviïn a l'altra, perquè porta mig any i ja està cremada.
  • Paguen més, però no gaire més tampoc, que on estic ara. El problema és que el contracte serà de pràctiques durant 2 anys, i el sou en aquests 2 anys està fixat, per tant en el segon any estaria a l'alçada salarial d'un consultor de primer any.
No sé, amb la pèrdua de qualitat de vida que significaria treballar tan lluny, la possibilitat que em toqués treballar en la mateixa secció que la Cris, potser la diferència econòmica no em compensava. Així que vaig anar a l'entrevista amb la idea de no agafar-ho. Tal com va definir-ho la Cris, "no és una feina per tota la vida", així que per continuar buscant una feina decent, millor em quedo on estic que em resulta més còmode.

El problema d'aquest raonament és que no està clar el futur (com a mínim el més immediat) a on estic ara. Fins al 31 de Desembre hi ha contracte (per això em van agafar, no perquè hi hagués gaire feina perquè no n'hi ha), però més enllà ja no se sap, tot són especulacions. Entre la compra de la companyia, el fet que el jefazo (que tenia molt bon rotllo amb la gent de la consultora) acaba de marxar de C (o D, ja no ho tinc clar :P) i que el nou jefazo no sabem de quin rotllo va, si no hi ha feina potser decideix prescindir de l'equip. També hi ha la possibilitat de què l'equip es mantingui però amb menys gent... I a veure, si han de prescindir d'algú de qui ho faran? De l'última que ha arribat, perquè és la que menys controla els detalls de funcionament de l'equip i de la feina.

Tot això, que consti, m'ho vaig plantejar abans d'anar a l'entrevista. Després, el segon raonament va prendre més força. A més, el tio es va saber vendre, i tot i que és possible que em toqui al departament de la Cris, sempre es pot canviar (ella diu que li van posar per escrit que com a molt al cap d'un any la canviarien, i sembla ser que compliran abans de temps). També em va parlar d'una oferta econòmica més interessant que la que m'havia dit la Cris (contracte de pràctiques per 2 anys igualment, però el sou només està fixat en el primer any, i és més alt del que em va dir). Continua sent un conyàs anar fins allà (i sobretot menjar de carmanyola), però també penso que hi ha molta gent de fora de Barcelona que ve aquí a treballar i sobreviuen (en Salva entre ells), i que tampoc em moriré...

L'entrevista va anar bé, ara hem quedat que em trucarà la setmana que ve per veure si hi estic interessada, aleshores hauré de fer una altra entrevista amb un dels socis fundadors. Aix, que m'he deixat el més important: parlar de l'empresa!!

És una consultoria petita (unes 40 persones), la va fundar un matrimoni de Telecos fa 10 anys. En principi semblaria que no poden tenir gaire negoci en ser una empresa tan petita, però el boca-orella els hi funciona meravellosament!! Tenen les oficines en una mansió enorme, està molt bé. Però el que més em va sorprendre és que no tenen pàgina web! La Cris em va dir que els hi va tan bé el boca-orella que no necessiten tenir web per promocionar-se. Però de tota manera, que una empresa del món de les Telecomunicacions no tingui pàgina web en ple segle XXI, sorprèn una mica no? Una cosa positiva és que en un món on sovint es confon Telecos amb informàtica (la feina que faig ara és més d'informàtic que de Teleco, i és bastant habitual), aquesta empresa sí que fa aquesta diferenciació i fa coses més telequils.

Però bé, prou d'especulacions, que com al final no m'agafin... De moment, a esperar que em truqui. Depenent del dia diria que sí o que no, estic feta un embolic... Però avui diria que sí.

Continuarà...

Etiquetes de comentaris: ,

Anonymous Anònim va dir...

Ànims coseta, segur que decideixis el que decideixis encertes!

;) no pateixis que tot sortirà bé...

28/11/05 09:30

 

Digues la teva!

Inici